Privacy / DK

ARVALS MEDDELELSE OM DATABESKYTTELSE

Databeskyttelsemeddelelse

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

English version, click here

Dansk version neden for:
 

Hvis du er en ekstern leverandør eller partner til en Arval-enhed baseret i EØS/UK/Schweiz, er denne meddelelse om databeskyttelse gældende. 


Sidst opdateret 2025-08-15

Indledende afsnit: Vigtigste ændringer

Som en betroet ledsager er beskyttelsen af dine personoplysninger vigtig for BNP Paribas-koncernen.

Vi har forbedret vores meddelelse om databeskyttelse ved at være mere gennemsigtige med hensyn til følgende oplysninger om:

  • forarbejdningsaktiviteter i forbindelse med kommerciel prospektering
  • behandlingsaktiviteter i forbindelse med bekæmpelse af hvidvask af penge og finansiering af terrorisme samt internationale sanktioner (indefrysning af aktiver)

 

Indledning

Vi tager beskyttelsen af dine personoplysninger meget alvorligt. BNP Paribas-koncernen har derfor vedtaget stærke principper i sit charter om beskyttelse af personoplysninger, som findes på BNP Paribas - Personal Data Privacy Charter (group.bnpparibas).

Arval ("vi") er som dataansvarlig ansvarlig for at indsamle og behandle dine personoplysninger i forbindelse med sine aktiviteter.

Vores forretning er at levere et omfattende tilbud om leasing af køretøjer og mobilitetsløsninger til vores kunder (enkeltpersoner, iværksættere, små og mellemstore virksomheder og store virksomheder).

Som medlem af en integreret bank- og forsikringskoncern i samarbejde med de forskellige enheder i BNP Paribas-koncernen tilbyder vi vores kunder et komplet udvalg af produkter og tjenester inden for bankvirksomhed, forsikring og leasing.

Formålet med denne meddelelse om databeskyttelse er at forklare, hvordan vi behandler dine personoplysninger, og hvordan du kan kontrollere og administrere dem.

 

1. ER DU OMFATTET AF DENNE DATABESKYTTELSESMEDELELSE?

Denne meddelelse om databeskyttelse gælder for dig, hvis du er:

  • en af vores kunder eller i et kontraktforhold med os,
  • et medlem af vores kundefamilie. Faktisk kan vores kunder lejlighedsvis dele oplysninger om deres familie med os, når det er nødvendigt for at give dem et produkt eller en tjeneste eller for at lære dem bedre at kende,
  • en person, der er interesseret i vores produkter eller tjenester, når du giver os dine personoplysninger (i et bureau, på vores websteder og applikationer, under arrangementer eller sponsor-operationer), så vi kan kontakte dig.
  • en medarbejder hos vores erhvervskunder.

Når du giver os personoplysninger relateret til andre personer, skal du sørge for at informere dem om videregivelsen af deres personoplysninger og invitere dem til at læse denne meddelelse om databeskyttelse. Vi vil sikre, at vi gør det samme, når det er muligt (f.eks. når vi har personens kontaktoplysninger).

Hvis du er leverandør eller partner til en Arval-enhed med base i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde/Storbritannien Schweiz, skal du gå til meddelelsen om databeskyttelse.

 

2. HVORDAN KAN DU KONTROLLERE VORES BEHANDLING AF DINE PERSONOPLYSNINGER?

Du har rettigheder, der giver dig mulighed for at udøve reel kontrol over dine personoplysninger, og hvordan vi behandler dem.

Hvis du ønsker at gøre brug af nedenstående rettigheder, bedes du sende en anmodning ved at sende et brev til følgende adresse Lyskær 1, 1. tv., 2730 Herlev på vores hjemmeside www.arval.dk med en scanning/kopi af dit identitetskort, hvor det kræves.

Hvis du har spørgsmål vedrørende vores brug af dine personoplysninger i henhold til denne meddelelse, bedes du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på følgende adresse privacy@arval.dk.

2.1.       Du kan anmode om indsigt i dine personoplysninger

Hvis du ønsker at få adgang til dine personoplysninger, giver vi dig en kopi af de personoplysninger, du har anmodet om, samt oplysninger om behandlingen af disse.

Din ret til indsigt kan være begrænset i henhold til love og regler. Dette er tilfældet med forordningen om bekæmpelse af hvidvask og finansiering af terrorisme, som forbyder os at give dig direkte adgang til dine personoplysninger, der behandles til dette formål. I dette tilfælde skal du udøve din ret til indsigt hos Datatilsynet, som vil anmode om oplysningerne fra os.

2.2.       Du kan bede om berigtigelse af dine personoplysninger

Hvis du mener, at dine personoplysninger er unøjagtige eller ufuldstændige, kan du anmode om, at sådanne personoplysninger ændres eller suppleres i overensstemmelse hermed. I nogle tilfælde kan der være behov for understøttende dokumentation.

2.3.       Du kan anmode om sletning af dine personoplysninger

Hvis du ønsker det, kan du anmode om sletning af dine personoplysninger i det omfang, loven tillader det.

2.4.       Du kan gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger baseret på legitime interesser

Hvis du ikke er enig i en behandlingsaktivitet baseret på en legitim interesse, kan du gøre indsigelse mod den af grunde, der vedrører din særlige situation ved at informere os præcist om den involverede behandlingsaktivitet og årsagerne til indsigelsen. Vi ophører med at behandle dine personoplysninger, medmindre der er tvingende legitime grunde til at gøre det, eller det er nødvendigt for at etablere, udøve eller forsvare juridiske krav.

2.5.       D​​​​u kan gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til kommercielle prospekteringsformål

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til kommercielle prospekteringsformål, herunder profilering, i det omfang behandlingen er knyttet til en sådan prospektering.

2.6.       Du kan suspendere brugen af dine personoplysninger

Hvis du sætter spørgsmålstegn ved nøjagtigheden af de personoplysninger, vi bruger, eller gør indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger, vil vi verificere eller gennemgå din anmodning. Du kan anmode om, at vi suspenderer brugen af dine personoplysninger, mens vi gennemgår din anmodning.

2.7.       Du har rettigheder over for en automatiseret afgørelse

Som udgangspunkt har du ret til ikke at blive underlagt en afgørelse, der udelukkende er baseret på automatiseret behandling baseret på profilering eller på anden måde, der har en retsvirkning eller i væsentlig grad påvirker dig. Vi kan dog automatisere en sådan beslutning, hvis det er nødvendigt for indgåelse eller opfyldelse af en kontrakt med os, der er godkendt ved lovgivning, eller hvis du har givet dit samtykke.

Under alle omstændigheder har du ret til at anfægte afgørelsen, give udtryk for dine synspunkter og anmode om en kompetent persons indgriben for at revidere afgørelsen.

2.8.       Du kan trække dit samtykke tilbage

Hvis du har givet dit samtykke til behandlingen af dine personoplysninger, kan du til enhver tid trække dette samtykke tilbage.

2.9.       D​​​​​​u kan anmode om portabilitet for en del af dine personoplysninger

Du kan anmode om en kopi af de personoplysninger, du har givet os, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Hvor det er teknisk muligt, kan du anmode om, at vi sender denne kopi til en tredjepart.

2.10.     Sådan indgiver du en klage til Datatilsynet

Ud over de rettigheder, der er nævnt ovenfor, kan du indgive en klage til den kompetente tilsynsmyndighed, Datatilsynet.

 

3. HVORFOR OG PÅ HVILKET RETSGRUNDLAG BRUGER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?

I dette afsnit forklarer vi, hvorfor vi behandler dine personoplysninger og retsgrundlaget for at gøre det. Formålet med dette afsnit er at forklare, hvorfor vi behandler dine personoplysninger, og hvilket retsgrundlag vi har for behandlingen.

3.1.     Dine personoplysninger behandles for at overholde vores forskellige lovmæssige forpligtelser

Dine personoplysninger behandles, hvor det er nødvendigt for at gøre det muligt for os at overholde de regler, som vi er underlagt, herunder bank- og finanslovgivning og finans.

3.1.1.   Vi bruger dine personoplysninger til at:

  • håndtere og rapportere risici (finansielle, kreditmæssige, juridiske, compliance- eller omdømmemæssige risici osv.), som BNP Paribas-koncernen kan pådrage sig i forbindelse med sine aktiviteter
  • bistå med at bekæmpe skattesvig og opfylde forpligtelser i forbindelse med skattekontrol og -indberetning,
  • registrere transaktioner til regnskabsformål,
  • forebygge, opdage og rapportere risici i forbindelse med virksomhedernes sociale ansvar og bæredygtig udvikling,
  • opdage og forhindre bestikkelse,
  • overholde de bestemmelser, der gælder for tillid til tjenesteudbydere, som udsteder certifikater for elektroniske signaturer;
  • udveksle og rapportere forskellige operationer, transaktioner eller ordrer eller svare på en officiel anmodning fra en autoriseret lokal eller udenlandsk finansiel, skattemæssig, administrativ, kriminel eller retslig myndighed, voldgiftsmænd eller mæglere, retshåndhævende myndigheder, statslige agenturer eller offentlige organer.

3.1.2.   Vi behandler også dine personoplysninger med henblik på bekæmpelse af hvidvask af penge og finansiering af terrorisme

Som en del af en bankkoncern skal vi have et robust system til bekæmpelse af hvidvask af penge og finansiering af terrorisme (AML/TF) i hver af vores enheder, der forvaltes centralt, samt et system til anvendelse af lokale, europæiske og internationale sanktioner.

I denne sammenhæng er vi fælles dataansvarlige med BNP Paribas SA, moderselskabet i BNP Paribas-koncernen (betegnelsen "vi" i dette afsnit omfatter også BNP Paribas SA).

De behandlingsaktiviteter, der udføres for at opfylde disse juridiske forpligtelser, er beskrevet i bilag 1.

3.2.     Di​​​​​​ne personoplysninger behandles for at opfylde en kontrakt, som du er part i, eller foranstaltninger forud for kontraktindgåelse, som er indført på din anmodning

Dine personoplysninger behandles, når det er nødvendigt for at indgå eller opfylde en kontrakt om at:

  • definere din kreditrisiko-score og din refusionskapacitet;
  • evaluere (f.eks. på baggrund af din kreditrisikoscore), om vi kan tilbyde dig et produkt eller en tjenesteydelse og under hvilke betingelser (f.eks. pris),
  • levere de produkter og tjenester, du abonnerer på i henhold til den gældende kontrakt,
  • levere produkter, tjenester, specifikke installationer (f.eks. ladestation til elbiler) eller mobilitetsløsninger,
  • indgå en kontrakt med dig. Vi kan behandle personoplysninger for at registrere dig som ny kunde, indgå en kontrakt med dig og opfylde den,
  • håndtere fakturering og inddrivelse,
  • levere tjenester i forbindelse med klargøring, levering eller brug og administration af køretøjer,
  • konfigurere og give et tilbud for dit køretøj,
  • levere dit køretøj på det sted, du vælger, eventuelt med udstyr relateret til opladningsenheder til elektriske køretøjer i samarbejde med udvalgte udbydere,
  • til forsikringsformål 
  • i forbindelse med OEM'ers tilbagekaldelseskampagner i tilfælde af defekter,
  • foretage rapportering,
  • administrere vejafgifter,
  • håndtere ulykker og kravsanmelselser,
  • levere konsulenttjenester,
  • administrere vedligeholdelse, nedbrud, køretøjsinspektion, anmodning om reparation af køretøjerne,
  • administrere kontrakter, der giver dig en opladningsinfrastruktur til elbiler, såsom:
    • vurdere, om du er berettiget til vores tilbud,
    • indgå aftaler om installation og fjernelse af opladningsinfrastruktur,
    • levere hjælp ved sammenbrud,
  • levere vejhjælp,
  • stille et aflastningskøretøj til rådighed, når det er nødvendigt,
  • give dig brændstofkort (til at betale dit brændstof), mobilitetskort (til at genoplade dit elektriske køretøj) og betalingskort (til at betale din vejafgift),
  • give dig andre mobilitetsløsninger, der abonneres på i henhold til den gældende kontrakt,
  • øge din bevidsthed om din kørsels indvirkning på miljøet, eller hvis du ønsker at forbedre din sikkerhed på vejen (chaufførtræning),
  • administrere trafik- og parkeringsbøder og lovovertrædelser i forbindelse med brugen af køretøjet som en del af tjenesten "Bødestyring" i det omfang, loven tillader det,
  • give dig adgang til vores digitale platforme. Når du bruger vores digitale platforme, kan vi behandle din personoplysninger til flere formål (f.eks. for at administrere dine personoplysninger eller data relateret til køretøjer eller for at få adgang til rejseoplysninger),
  • give adgang til Arvals faciliteter og aktiver. Vi kan behandle personoplysninger, når du besøger os på vores faciliteter, for at opretholde passende adgangs- og sikkerhedskontrol,
  • kommunikere med dig. Vi kan behandle personoplysninger, når du ønsker at kontakte os, når du beder os om oplysninger om vores virksomhed eller vores tjenester, eller når kontrakten skal opdateres,
  • administrere eksisterende gæld (identifikation af kunder med ubetalt gæld),
  • svare på dine anmodninger og hjælpe dig,
  • håndtere kontraktens udløb.

3.3.     Dine personoplysninger behandles for at opfylde vores eller en tredjeparts legitime interesse

Når vi baserer en behandlingsaktivitet på legitime interesser, afvejer vi denne interesse mod dine interesser eller grundlæggende rettigheder og friheder for at sikre, at der er en rimelig balance mellem disse. Hvis du ønsker flere oplysninger om den legitime interesse, der er grundlag for en behandlingsaktivitet, bedes du kontakte os på privacy@arval.dk.

3.3.1.   I forbindelse med vores virksomhed som udbyder af mobilitetstjenester bruger vi dine personoplysninger til at:

3.3.1.1. Hvis du er privat leasing-kunde eller -kundeemne:

  • håndtere de risici, vi er eksponeret for:
    • vi opbevarer bevis for operationer eller transaktioner, herunder i elektronisk dokumentation,
    • vi overvåger dine transaktioner for at administrere, forhindre og opdage svindel,
    • vi udfører inddrivelse af gæld,
    • vi håndterer juridiske krav og forsvar i tilfælde af retssager,
    • vi udvikler individuelle statistiske modeller for at fastslå din kreditværdighed,
  • udfører finansielle operationer såsom salg af gældsporteføljer, securitiseringer, finansiering eller refinansiering af BNP Paribas-koncernen.

3.3.1.2. F​​​​​​or alle kategorier af registrerede:

  • forbedre cybersikkerheden, administrere vores platforme og websteder og sikre forretningskontinuitet,
  • implementere informationsteknologiske løsninger,
  • vedligeholde informationssystemer under driftsmæssige forhold,
  • bruge videoovervågning til at forhindre personskade og skade på ejendom,
  • forbedre automatiseringen og effektiviteten af vores driftsprocesser og kundeservice (f.eks. automatisk udfyldning af klager, sporing af anmodninger og forbedring af tilfredshed baseret på personoplysninger, der indsamles under vores interaktioner med dig, såsom telefonoptagelser, e-mails eller chats),
  • sælge brugte køretøjer,
  • gennemføre statistiske undersøgelser og udvikle prædiktive og beskrivende modeller for:
    • kommercielt formål: til at identificere de produkter og tjenester, der bedst kan opfylde dine behov, til at skabe nye tilbud eller identificere nye tendenser blandt vores kunder, til at udvikle vores kommercielle politik under hensyntagen til vores kunders præferencer
    • sikkerhedsformål: at forhindre potentielle hændelser og forbedre sikkerhedshåndteringen,
    • overholdelsesformål (f.eks. bekæmpelse af hvidvask af penge og finansiering af terrorisme) samt risikostyring,
    • bekæmpelse af bedrageri,
  • organisere konkurrencer, lotterier, salgsfremmende tiltag, gennemføre menings- og kundetilfredshedsundersøgelser.

3.3.1.3. Hvis du er ansat hos vores erhvervskunde:

  • levere tjenester i forbindelse med klargøring, levering eller brug og administration af køretøjer, herunder:
    • konfigurere og give et tilbud for dit køretøj,
    • at levere dit køretøj på det sted, du vælger, eventuelt med udstyr relateret til opladningsenheder til elektriske køretøjer i samarbejde med udvalgte udbydere,
    • at hjælpe OEM'er med at tilbagekalde kampagner i tilfælde af defekter,
    • for at sikre reparation, vedligeholdelse og udskiftning af dæk,
    • til ulykkeshåndtering og forsikringsformål,
    • til vejhjælp,
  • give dig et brændstofkort (til at betale dit brændstof), mobilitetskort (til at give dig multimobilitetsløsninger) og vejafgiftskort (til at betale vejafgift),
  • håndtere kontrakter om levering af opladningsinfrastruktur til elektriske køretøjer, og navnlig:
    • vurdere, om du er berettiget til vores tilbud,
    • indgå aftaler om installation og fjernelse af opladningsinfrastruktur,
    • levere vejhjælp,
  • øge din bevidsthed om din kørsels indvirkning på miljøet, eller hvis du ønsker at forbedre din sikkerhed på vejen,
  • tilbyde chaufførtræning (f.eks. for at forbedre din viden om miljøpåvirkningerne af din kørsel, eller hvis du ønsker at forbedre din sikkerhed på vejene),
  • administrere trafik- og parkeringsbøder og lovovertrædelser i forbindelse med brugen af køretøjet som en del af tjenesten "Bødestyring" i det omfang, loven tillader det,
  • administrere vores kunders konti, administrere kontraktforholdet med vores kunder, som du er ansat hos, eller holde dig informeret om udviklingen af vores mobilitetsprodukter, -tjenester og -løsninger,
  • levere flådestyringstjenester til vores kunder i forhold til brug af køretøjerne (tilbagelagte kilometer, brændstofforbrug eller alternativt energiforbrug osv.),
  • oprette kunderapporter (f.eks. for at levere flådestyringstjenester i forbindelse med brug af køretøjer,
  • give dig adgang til vores digitale platforme. Når du bruger vores digitale platforme, kan vi behandle din personoplysninger til flere formål (f.eks. for at administrere dine personoplysninger eller data relateret til køretøjer eller for at få adgang til rejseoplysninger),
  • administrere løsning af tvister og hjælpe dig med at besvare dine anmodninger og klager,
  • give adgang til Arvals faciliteter og aktiver. Vi kan behandle personoplysninger, når du besøger os på vores faciliteter, for at opretholde passende adgangs- og sikkerhedskontrol,
  • kommunikere med dig. Vi kan behandle personoplysninger, når du ønsker at kontakte os, når du beder os om oplysninger om vores virksomhed eller vores tjenester, eller når kontrakten skal opdateres,
  • foretage rapportering til vores kunder,
  • administrere vejafgifter,
  • levere konsulentydelser til vores kunder,
  • håndtere fakturering.
  • håndtere kontraktens udløb.

3.3.2.   Vi bruger dine personoplysninger til at sende dig kommercielle tilbud elektronisk, med posten og via telefon

Som en del af BNP Paribas-koncernen ønsker vi at kunne tilbyde dig adgang til hele spektret af produkter og tjenester, der bedst opfylder dine behov.

Når du er kunde, og medmindre du gør indsigelse, kan vi elektronisk sende dig disse tilbud på vores produkter og tjenester og koncernens produkter, hvis de ligner dem, du allerede har abonneret på.

Vi vil sikre, at disse kommercielle tilbud vedrører produkter eller tjenester, der er relevante for dine behov og supplerer dem, du allerede har, for at sikre, at vores respektive interesser er afbalancerede.

Vi kan også via telefon og post, medmindre du gør indsigelse, sende dig tilbud vedrørende vores produkter og tjenester samt koncernens produkter og tjenester samt vores betroede partnere.

3.3.3.   Vi analyserer dine personoplysninger for at udføre standardprofilering med henblik på at tilpasse vores produkter og tilbud

For at forbedre din oplevelse og tilfredshed er vi nødt til at bestemme, hvilken kundegruppe du tilhører. Til dette formål opbygger vi en standardprofil fra relevante data, som vi vælger ud fra følgende oplysninger:

- hvad du har kommunikeret direkte til os under vores interaktioner med dig, eller når du abonnerer på et produkt eller en tjeneste,

- som følge af din brug af vores produkter eller tjenester,

- fra din brug af vores forskellige kanaler: websteder og applikationer (f.eks. hvis du er digitalt kyndig, hvis du foretrækker en kunderejse med mere autonomi for at abonnere på et produkt eller en tjeneste),

Medmindre du gør indsigelse, vil vi udføre denne tilpasning baseret på standardprofilering. Vi kan bedre imødekomme dine behov, hvis du giver dit samtykke, ved at udføre en skræddersyet tilpasning som beskrevet nedenfor.

3.4.     Dine personoplysninger behandles, hvis du har givet dit samtykke

Ved visse behandlinger af personoplysninger vil vi give dig specifikke oplysninger og bede om dit samtykke. Du kan selvfølgelig til enhver tid trække dit samtykke tilbage.

Vi beder især om dit samtykke til:

  • skræddersyet tilpasning af vores tilbud og produkter eller tjenester baseret på mere sofistikeret profilering for at forudse dine behov og adfærd;

  • ethvert elektronisk tilbud på produkter og tjenester, der ikke svarer til dem, du har abonneret på, eller for påprodukter og tjenester fra vores betroede partnere,

  • Brug af dine navigationsdata (cookies) til kommercielle formål eller til at øge kendskabet til din profil.

Du kan blive bedt om yderligere samtykke til at behandle dine personoplysninger, hvor det er nødvendigt.

 

4. HVILKE TYPER PERSONOPLYSNINGER INDSAMLER VI?

Vi indsamler og bruger dine personoplysninger, dvs. alle oplysninger, der identificerer eller gør det muligt at identificere dig.

Vi indsamler forskellige typer personoplysninger om dig, afhængigt af blandt andet de typer produkter eller tjenester, vi leverer til dig, og de interaktioner, vi har med dig:

Hvis du er privat leasingkunde eller kundeemne, indsamler vi:

  • Identifikationsoplysninger: f.eks. fulde navn, køn, fødselssted og fødselsdato, nationalitet, identitetskortnummer, pasnummer, kørekortnummer, køretøjets registreringsnummer, foto, underskrift
  • Kontaktoplysninger: (private eller erhvervsmæssige) postadresse, e-mailadresse, telefonnummer
  • Oplysninger om din økonomiske og familiemæssige situation: fx., civilstand, ægteskabsregime, antal børn og alder, undersøgelse eller beskæftigelse af børn, husstandens sammensætning, ejendom, du ejer: lejlighed eller hus;
  • Oplysninger relateret til din billejeaftale: f.eks. kontraktnummer, køretøjsmærke og -model, brændstofkortnummer, energikortnummer, betalingskortdata (f.eks. tid og sted)
  • Oplysninger om energi- eller brændstofforbruget for det køretøj, der leases hos Arval: f.eks. forbrug, omkostninger, tid og sted for påfyldning/transaktioner, der er foretaget med kort, nærmere oplysninger om de samlede omkostninger for at begrunde de samlede omkostninger,
  • Oplysninger relateret til dit hjem (vedrørende ladeinfrastruktur): type hjem, data om din elektriske installation, fotografi af din elektriske installation,
  • Livsstil: hobbyer og interesser, rejser, dit miljø (nomadisk, stillesiddende);
  • Økonomiske, finansielle og skattemæssige oplysninger: f.eks. skatte-id, skattestatus, bopælsland, løn og anden indkomst, værdien af dine aktiver,
  • Uddannelses- og beskæftigelsesoplysninger: f.eks. uddannelsesniveau, beskæftigelse, arbejdsgivers navn og aflønning,
  • Bankoplysninger og finansielle oplysninger relateret til de produkter og tjenester, du er i besiddelse af: f.eks. bankkontooplysninger, produkter og tjenester, du ejer og bruger (kredit, forsikring, opsparing og investeringer, leasing, boligbeskyttelse), kreditkortnummer, pengeoverførsler, aktiver, den erklærede investors profil, kredithistorik samt betalingshændelser,
  • Transaktionsdata: transaktioner, herunder modtagerens oplysninger såsom fulde navne, adresser og kontaktoplysninger samt oplysninger om banktransaktioner, beløb, dato, klokkeslæt og transaktionstype (kreditkort, overførsel, check, direkte debitering),
  • Oplysninger om dine vaner og præferencer i forbindelse med brugen af vores produkter og tjenester,
  • Data indsamlet fra vores interaktioner med dig: f.eks. dine kommentarer, forslag og behov, der er indsamlet under vores udvekslinger med dig personligt i vores agenturer (rapporter) samt online under telefonkommunikation (samtale), diskussion via e-mail, chat, chatbot, udvekslinger på vores sociale mediesider og dine seneste klager. Dine forbindelses- og sporingsdata såsom cookies og sporingsprogrammer til ikke-reklame- eller analyseformål på vores websteder, onlinetjenester, applikationer og sociale mediesider,
  • Data indsamlet fra videobeskyttelsessystemet (herunder CCTV) og geolokalisering: f.eks. at vise lokationer for hævninger eller betalinger af sikkerhedsmæssige årsager eller for at identificere placeringen af den nærmeste filial eller tjenesteudbyder for dig,
  • Data om dine enheder (mobiltelefon, computer, tablet osv.): IP-adresse, tekniske specifikationer og entydigt identificerende data,
  • Personlige loginoplysninger eller sikkerhedsfunktioner, der bruges til at forbinde dig til Arvals websted og apps.

Hvis du er ansat hos vores erhvervskunde/kundeemne, indsamler vi:

  • Identifikationsoplysninger: f.eks. fulde navn, køn, fødselssted og fødselsdato, nationalitet, identitetskortnummer, pasnummer, kørekortnummer, køretøjets registreringsnummer, foto, underskrift),
  • Kontaktoplysninger: (private eller erhvervsmæssige) postadresse, e-mailadresse, telefonnummer
  • Oplysninger relateret til din billejeaftale: f.eks. kontraktnummer, køretøjsmærke og -model, brændstofkortnummer, energikortnummer, betalingskortdata (f.eks. tid og sted)
  • Oplysninger om energi- eller brændstofforbruget for det køretøj, der leases hos Arval: f.eks. forbrug, omkostninger, tid og sted for påfyldning/transaktioner, der er foretaget med kort, nærmere oplysninger om de samlede omkostninger for at begrunde de samlede omkostninger,
  • Oplysninger relateret til dit hjem (vedrørende ladeinfrastruktur): type hjem, data om din elektriske installation, fotografi af din elektriske installation,
  • Livsstil: hobbyer og interesser, rejser, dit miljø (nomadisk, stillesiddende);
  • Oplysninger om dine vaner og præferencer i forbindelse med brugen af vores produkter og tjenester, Data indsamlet fra vores interaktioner med dig: f.eks. dine kommentarer, forslag og behov, der er indsamlet under vores udvekslinger med dig personligt i vores agenturer (rapporter) samt online under telefonkommunikation (samtale), diskussion via e-mail, chat, chatbot, udvekslinger på vores sociale mediesider og dine seneste klager. Dine forbindelses- og sporingsdata såsom cookies og sporingsprogrammer til ikke-reklame- eller analyseformål på vores websteder, onlinetjenester, applikationer og sociale mediesider,
  • Data indsamlet fra videobeskyttelsessystemet (herunder CCTV) og geolokalisering: f.eks. at vise lokationer for hævninger eller betalinger af sikkerhedsmæssige årsager eller for at identificere placeringen af den nærmeste filial eller tjenesteudbyder for dig,
  • Data om dine enheder (mobiltelefon, computer, tablet osv.): IP-adresse, tekniske specifikationer og entydigt identificerende data,
  • Personlige loginoplysninger eller sikkerhedsfunktioner, der bruges til at forbinde dig til Arvals websted og apps.

Uanset om du er en privat leasingkunde eller en medarbejder hos vores erhvervskunde, kan vi indsamle følsomme data såsom helbredsdata, biometriske data eller data vedrørende strafbare handlinger, forudsat at de strenge betingelser, der er fastlagt i databeskyttelsesreglerne, overholdes.

 

5. HVEM INDSAMLER VI PERSONOPLYSNINGER FRA?

Vi indsamler personoplysninger direkte fra dig; Vi kan dog også indsamle personoplysninger fra andre kilder.

Vi indsamler undertiden data fra offentlige kilder:

  • publikationer/databaser, der stilles til rådighed af officielle myndigheder eller tredjeparter (f.eks. Den Franske Republiks Statstidende, handels- og selskabsregistret, databaser, der forvaltes af tilsynsmyndighederne i den finansielle sektor);
  • websteder/sociale mediesider for juridiske enheder eller erhvervskunder, der indeholder oplysninger, som du har videregivet (f.eks. dit eget websted eller din egen side på sociale medier);
  • offentlige oplysninger, som f.eks. dem, der offentliggøres i pressen.

Vi indsamler også personoplysninger fra tredjeparter:

  • fra andre enheder i BNP Paribas-koncernen;
  • fra vores kunder (virksomheder eller enkeltpersoner);
  • fra vores forretningspartnere (herunder bilfabrikanter, bilforhandlere, OEM);
  • fra udbydere af betalingsinitieringstjenester og kontoaggregatorer (tjenesteudbydere af kontooplysninger);
  • fra tredjeparter som f.eks. kreditoplysningsbureauer og organisationer til forebyggelse af svindel;
  • fra datamæglere, som er ansvarlige for at sikre, at de indsamler relevante oplysninger på en lovlig måde.

6. HVEM DELER VI DINE PERSONOPLYSNINGER MED OG HVORFOR?

a.        Med BNP Paribas-koncernens enheder

Som medlem af BNP Paribas-koncernen arbejder Vi tæt sammen med koncernens andre selskaber på verdensplan.

Dine personoplysninger kan derfor deles mellem enheder i BNP Paribas-koncernen, hvor det er nødvendigt, for at:

  • overholde vores juridiske og lovgivningsmæssige forpligtelser som beskrevet ovenfor;
  • opfylde vores legitime interesser, som er:
    • at håndtere, forhindre, opdage svindel
    • udføre statistiske undersøgelser og udvikle prædikative og beskrivende modeller til forretnings-, sikkerhed-, compliance-, risikostyring og anti-svig formål;
    • forbedre pålideligheden af visse data om dig, som er i besiddelse af andre koncernenheder
    • tilbyde dig adgang til alle koncernens produkter og tjenester, der bedst opfylder dine behov og ønsker;
    • tilpasse indholdet og priserne på produkter og tjenester;

Vores finansiering og refinansiering udgør også en legitim interesse, hvilket indebærer, at dine personlige data kan blive delt med enheder i BNP Paribas Group, som yder vores refinansiering.

For kunder, der er forsikret hos Greenval Insurance DAC (“Greenval”) eller Tryg Forsikring (“Tryg”), kan dine data blive delt med Greenval eller Tryg, der fungerer som dataansvarlig, med det formål at Greenval eller Tryg administrerer forsikringsskader, policer og præmier. For mere information om, hvordan Greenval behandler dine personoplysninger, se venligst Greenvals meddelelse om databeskyttelse her: https://www.greenval-insurance.com/greenval-data-protection-notice. For mere information om, hvordan Tryg behandler dine personoplysninger, se venligst Tryg Databeskyttelsesmeddelelse her: https://tryg.dk/om-tryg/persondatapolitik.

Din persondata kan også blive delt mellem Arval gruppens enheder, for at udarbejde undersøgelser og statistikker, for at udvikle og beskrive modeller for vores forretning, sikkerhed, risikostyring og hvidvask bekæmpelse.

I den sammenhæng, er vi og andre Arval enheder delt dataansvarlig ved at bruge et delt værktøj, der på tværs af landene er en fælles tilgang og brug af persondata på kunder og brugere.

Forespørgsler omkring persondata rettigheder fra personer vil blive sendt til dataansvarlig. De dataansvarlige vil informere hinanden om denne forespørgsel og hjælpe hinanden med at adressere denne.

Dataportabilitiet er baseret på de dataansvarliges ansvar og interesse i at forbedre deres produkt og service ved at gennemføre de nævnte undersøgelser af data.

b.          Med modtagere uden for BNP Paribas-koncernen og databehandlere

For at opfylde nogle af de formål, der er beskrevet i denne Databeskyttelsesmeddelelse, kan Vi om nødvendigt dele dine personoplysninger med:

  • databehandlere, der udfører tjenester på vores vegne (f.eks. IT-tjenester, logistik, trykkeritjenester, telekommunikation, inkasso, rådgivning og distribution og markedsføring).
  • bank- og handelspartnere, uafhængige agenter, formidlere eller mæglere, finansielle institutioner, modparter, transaktionsfonde, som Vi har et forhold til, hvis en sådan overførsel er nødvendig for at give os mulighed for at give dig tjenester og produkter eller udføre vores kontraktlige forpligtelser eller transaktioner (f.eks. banker, korrespondentbanker, depositarer, depotinstitutioner, udstedere af værdipapirer, betalingsagenter, udvekslingsplatforme, forsikringsselskaber, betalingssystemoperatører, udstedere eller formidlere af betalingskort, gensidige garantiselskaber eller finansielle garantiinstitutioner);
  • lokale eller udenlandske finansielle, skattemæssige, administrative, strafferetlige eller retslige myndigheder, voldgiftsmænd eller mæglere, offentlige myndigheder eller institutioner (f.eks. Banque de France, Caisse des dépôts et des Consignations), som Vi eller et medlem af BNP Paribas-koncernen er forpligtet til at oplyse:
    • på deres anmodning;
    • til brug for vores forsvar, søgsmål eller procedure;
    • for overholdelse af en forordning eller en henstilling udstedt af en kompetent myndighed, der gælder for os eller et medlem af BNP Paribas-koncernen;
  • til tjenesteudbydere af tredjepartsbetalinger (oplysninger om dine bankkonti) med henblik på at levere en betalingsinitierings- eller kontooplysningstjeneste, hvis du har givet dit samtykke til, at dine personoplysninger overføres til den pågældende tredjepart;
  • til visse lovregulerede erhverv som f.eks. advokater, notarer eller revisorer, når det er nødvendigt under særlige omstændigheder (retssager, revision osv.) samt til vores forsikringsselskaber eller til en aktuel eller foreslået køber af selskaber eller aktiviteter i BNP Paribas-koncernen.

 

7. INTERNATIONALE OVERFØRSLER AF PERSONOPLYSNINGER

I tilfælde af internationale overførsler, der stammer fra Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) til et land uden for EØS, kan dine personoplysninger blive overført. Hvis Europa-Kommissionen har anerkendt et land uden for EØS som et land med et tilstrækkeligt databeskyttelsesniveau, kan dine personoplysninger blive overført på dette grundlag.

For overførsler til lande uden for EØS, hvor beskyttelsesniveauet ikke er blevet anerkendt som tilstrækkeligt af Europa-Kommissionen, vil vi enten gøre en undtagelse, der gælder for den specifikke situation (f.eks. hvis overførslen er nødvendig for at opfylde vores kontrakt med dig, f.eks. når vi foretager en international betaling) eller implementere en af følgende sikkerhedsforanstaltninger for at sikre beskyttelsen af dine personoplysninger:

  • Standardkontraktbestemmelser godkendt af Europa-Kommissionen,
  • Bindende virksomhedsregler.

For at få en kopi af disse sikkerhedsforanstaltninger eller oplysninger om, hvor de er tilgængelige, kan du sende en skriftlig anmodning til privacy@arval.dk.

 

8. HVOR LÆNGE OPBEVARER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?

Vi opbevarer dine personoplysninger i den periode, der er nødvendig for at overholde gældende love og regler, eller en anden periode med hensyn til vores driftsmæssige behov, såsom korrekt kontovedligeholdelse, facilitering af kunderelationer og besvarelse af juridiske krav eller lovgivningsmæssige anmodninger.

For eksempel:

  • Håndtere og indberette risici, overvåge operationer og transaktioner for at identificere afvigelser, forebygge og opdage svig og opfylde skattekontrol- og underretningsforpligtelser – 5 år efter afslutningen af den interne kontrol.
  • KYC (Kend din kunde) – Udføre en KYC-analyse og tjekke kunder (både virksomheder og fysiske brugere) inden underskrivelse af en kontrakt og klassificer dem afhængigt af risikoen – 5 år efter afslutningen af kontraktforholdet med kunden.
  • Behandling af kreditrisiko for at opbygge og overvåge en kreditrisiko-journal for hver kunde, administrere kreditrisiko-analyser og beslutte, hvad der skal gøres for kredit-inkasso – 3 år efter afslutningen af kontraktforholdet med kunden.
  • Faktura/fakturering – Registrere transaktioner til regnskabsmæssige formål og overholde juridiske forpligtelser vedrørende økonomisk sikkerhed – 5 år efter fakturadatoen.
  • Forsikringskrav – Til håndtering af køretøjsulykker og forsikring – 3 år efter den hændelse, der forårsagede skaden.
  • Bøder – Administrere trafik- og parkeringsbøder og overtrædelser i forbindelse med brugen af køretøjet som en del af tjenesten "Bødestyring" i det omfang, det er lovligt tilladt – 3 år efter hændelsesdatoen.
  • Forbedre vores processers og tjenesters effektivitet i tilfælde af klage – 3 år efter klagen eller den pågældende kontakt fandt sted.
  • Samle alle B2C/B2B2C-kundeemner og give et tilbud 1 år efter sidste kontaktdato.
  • Give kunderne de produkter og tjenester, de abonnerer på for tjenesteydelser i forbindelse med klargøring, levering eller brug af køretøjer – 3 år efter begivenhedsdatoen.
  • Forskning og udvikling med henblik på at gennemføre statistiske undersøgelser og udvikle prædiktive modeller – Forsknings- og udviklingsprojektets varighed. 

 

9. SÅDAN FØLGER DU UDVIKLINGEN AF DENNE MEDDELELSE OM DATABESKYTTELSE

I en verden, hvor teknologier konstant udvikler sig, gennemgår vi regelmæssigt denne meddelelse om databeskyttelse og opdaterer den efter behov.

Vi inviterer dig til at gennemgå den seneste version af dette dokument online, og vi vil informere dig om eventuelle væsentlige ændringer via vores hjemmeside eller gennem vores sædvanlige kommunikationskanaler.

 

10. HVORDAN BESKYTTES MIT PRIVATLIV, NÅR JEG HAR ET ARVAL-TILSLUTTET MOTORKØRETØJ?

Data kan indsamles og bruges af Arval, hvis dit køretøj er udstyret med en telematikboks, uanset om den er installeret af køretøjsproducenten og/eller af Arval. Dette afsnit vedrører kun biler, motorcykler og scootere, termiske eller elektriske, undtagen cykler og scootere.

Du kan se, om dit køretøj er et Arval-tilsluttet motorkøretøj via et mærkat i køretøjet. Dette mærkat er dog muligvis ikke tilgængeligt, hvis telematikboksen er installeret af en køretøjsproducent.

Hvis du gerne vil vide, om Arval indsamler data fra dit køretøj (via fjernoverførsel af data fra Arval og/eller tredjeparts og/eller producentens telematikudstyr), bedes du kontakte vores Driver Experience Service på følgende adresse: driverservice@arval.dk.

10.1.     Data om tilsluttede køretøjer, der behandles af Arval for at tjene deres legitime interesser

Hvis dit køretøj er et Arval-tilsluttet motorkøretøj, behandler Arval data, der er indsamlet af telematikboksen for at tjene sine legitime interesser som beskrevet i tabel A nedenfor. Formålene med behandlingen og dataopbevaringstiden vil ikke overstige nedenstående angivelser.

Geolokaliseringsdata indsamles løbende af telematikenheden udelukkende med det formål at beregne køretøjets kilometertal. Arval har dog ikke adgang til geolokaliseringsdata, undtagen til de specifikke formål, der er angivet i nedenstående tabel (f.eks. tyveri af køretøjet).

Bemærk: Hvis din arbejdsgiver abonnerer på Arval Connect, vil din arbejdsgiver som dataansvarlig informere dig om den behandling, der udføres til egne formål.

DATA

FORMÅL

OPBEVARINGSPERIODE

Kilometertal ved slutningen af hver dag

Optimere køretøjsadministration før, efter og mellem leasingaftaler

Proaktivt forslag til justering af den enkelte lejekontrakt (varighed og/eller kilometertal)

For køretøjer, der leases af erhvervskunder: udarbejde virksomhedsanmeldelser til erhvervskunder og rådgive erhvervskunder om flådebrug og muligheder for elektrificering

Kontraktens varighed + 1 år

Data om brændstoftransaktion, dvs. brændstofmængde, transaktionsbeløb, brændstoftype, køretøjets identifikationsnummer

Beregne brændstofforbrug og CO2-udledning

For køretøjer, der leases af erhvervskunder: udarbejde virksomhedsanmeldelser til erhvervskunder og rådgive erhvervskunder om flådebrug og muligheder for elektrificering

Seneste energiniveau (brændstof eller batteri)

Beregne brændstofforbrug og CO2-udledning

For køretøjer, der leases af erhvervskunder: udarbejde virksomhedsanmeldelser til erhvervskunder og rådgive erhvervskunder om flådebrug og muligheder for elektrificering

Næste vedligeholdelsesdatoer (hvis relevant)

Advarsler om køretøjsinstrumentbræt (hvis relevant)

DTC (Diagnostic Trouble Code) tekniske advarsler (hvis relevant)

For elektriske køretøjer: batteriets sundhedstilstand

Proaktiv vedligeholdelse af motorkøretøjet (advarsel om næste service og/eller vedligeholdelse af motorkøretøjet)

Registrering af ændring af kilometertællerens kilometertal

Proaktiv styring af vedligeholdelsesservice. Forebyggende vedligeholdelse.

I tilfælde af tyveriaf køretøjet:

Indsamling af geolokaliseringspositioner, når formelt og officielt krav er afsluttet

I tilfælde af uerholdelige fordringer eller uretmæssig anvendelse: Indsamling af geolokaliseringspositioner, når formelt og officielt krav er afsluttet

Optimere skadeshåndteringen 

Øge antallet af genfindelser af stjålne køretøjer

Øge hastigheden af køretøjsbjærgning

Geolokaliseringsdata indsamlet og opbevaret af Arval, indtil tyverikravet er afsluttet, og opbevaret 30 dage efter kravets afslutning

Geolokaliseringsdata indsamlet og opbevaret af Arval, indtil kravet er afsluttet, og opbevaret 30 dage efter kravets afslutning

- Turdata: Tidsstempler for start og stop, kilometertal, køretid, vejtype (by, vej, motorvej), brændstofniveau og forbrug, batteriniveau for elbiler, miljøtype (dag, nat, tusmørke)

- Kørselshændelser pr. tur (hård opbremsning, sving, brutalt vognbaneskift, hastighed, energispild ved bremsning, hård acceleration, tomgang) og relaterede beregnede resultater

Disse data pseudonymiseres* inden for en til to måneder efter indsamlingen og under alle omstændigheder før Arvals brug til de formål, der er anført i næste kolonne.

Forbedre viden om køretøjer

- Bedre forståelse af køretøjsmodellens ydeevne og vedligeholdelsesomkostninger 

- Bedre identificering af mobilitetsprodukter afhængigt af brugsmønstre og aktivitet

Forskning og udvikling i forbindelse med:

- Konsulenttjenester:

Forbedre køretøjsviden for bedre at forstå køretøjsmodellers ydeevne

Energiomstilling, benchmark, sammenhæng mellem betingelser for brug af motorkøretøjer og samlede ejeromkostninger, komponenter/brændstofforbrug og andet energiforbrug

- Forsikring: forståelse af brug, udarbejde nyt tilbud

- Vedligeholdelse: styring af oppetid, forbedringer af driftsprocesser, forebyggende/proaktiv vedligeholdelse, reduktion af dækomkostninger og optimering af brug, omkostningsoptimering (olie, bremseklodser osv.), defekter i batteripotentiale, samtidig med at der evalueres kilometertal ved kontraktens udløb, reparationer osv.

- Markedsføring:

Forståelse af brug, udarbejde nyt tilbud

Gennemførelse af statistikker over skadesfrekvenser med henblik på at

  • Find korrelations-risikoniveau (bilulykker) og brugsmønstre (til forsikringsformål)

Udførelse af statistik over brændstofforbrug med henblik på at:

  • Forbedre kvaliteten af den service, der leveres til lejeren og
  • Give råd om køretøjsvalg (relevant køretøj til en given brug i henhold til køretøjets aktivitet, brændstofforbrug og kørselskonteksten)

Op til 10 år

Køretøjernes CO2-forbrug (turkilometertal, genopfyldningsvolumen registreret af boksen eller via Arval brændstofkorttransaktioner, tankvolumen eller batterikapacitet og køretøjets brændstoftype)

Overvåge miljøkonsekvensanalysen af køretøjsflåden med henblik på CSR-rapportering

Kontraktens varighed + 1 år

PHEV-opladningsdata, dvs. opladningsfrekvens (registrerede opladningshændelser eller Arval-brændstofkorttransaktioner, batterikapacitet, batteriniveau, køretøjets brændstoftype)

Opnå CSR-mål (reducere CO2-emissioner), give kunderne indsigt for at identificere elektrificeringsmuligheder, optimere opladningsinfrastruktur og forbedre flådestyring

Kontraktens varighed + 1 år

* "Pseudonymisering": behandling af personoplysninger på en sådan måde, at personoplysningerne ikke længere kan henføres til en bestemt registreret uden brug af yderligere oplysninger, forudsat at sådanne yderligere oplysninger opbevares særskilt og er underlagt tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at personoplysningerne ikke henføres til en identificeret eller identificerbar fysisk person.

10.2.     Data om tilsluttede køretøjer, som Arval deler med din arbejdsgiver

Hvis du er ansat hos vores erhvervskunde, kan Arval også dele data om tilsluttede køretøjer med din arbejdsgiver via My Arval-platformen, som beskrevet i tabellen nedenfor. Arval deler sådanne data baseret på sin legitime interesse for at opnå de formål, der er angivet nedenfor.

DATA

FORMÅL

Kilometertal med tidsstempler fra OEM'er, OBD-systemer eller GPS-enheder.


Historiske kilometertal.

Overvåge køretøjets faktiske kilometertal

Månedlig statistik for kilometertal.

Identifikation af køretøjer, der kører mindre end 300 km om måneden.

Overvåge underudnyttede køretøjer

Forventede kilometertal og vedligeholdelsesdatoer.

Indikatorer for vedligeholdelsesstatus.

Overvåg timing af vedligeholdelse

Daglig statistik over bilbrug.

Kilometertal sammenlignet med tærskler på 200, 300 eller 400 km om dagen.

Identificere muligheder for elektrificering

Nuværende kilometertal sammenlignet med kontraktlige grænser.

Overvåge muligheder for genindgåelse af kontrakter

Faktiske eller estimerede CO2-emissioner.

Vurdere flådens CO2-fodaftryk

PHEV-opladningsfrekvens (hvis relevant).

Overvåge PHEV-opladningsfrekvens

Månedligt tilsluttet brændstofforbrug eller teoretisk brændstofforbrug (WLTP).

Overvåge brændstofforbruget

 

Tillæg 1

Behandling af personoplysninger til bekæmpelse af hvidvask og finansiering af terrorisme

Vi er en del af en bankkoncern, der skal vedtage og opretholde et robust program til bekæmpelse af hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (AML/CFT) for alle sine enheder, der forvaltes på centralt niveau, et antikorruptionsprogram samt en mekanisme til at sikre overholdelse af internationale sanktioner (dvs. eventuelle økonomiske eller handelsmæssige sanktioner, herunder tilknyttede love, restriktive foranstaltninger, embargoer og foranstaltninger til indefrysning af aktiver, der er vedtaget, administreret, pålagt eller håndhævet af Den Franske Republik, Den Europæiske Union og USA. Finansministeriets kontor for kontrol med udenlandske aktiver og enhver kompetent myndighed i områder, hvor BNP Paribas-koncernen er etableret).

I denne sammenhæng fungerer vi som fælles dataansvarlige sammen med BNP Paribas SA, moderselskabet i BNP Paribas-koncernen (betegnelsen "vi", der anvendes i dette bilag, omfatter derfor også BNP Paribas SA).

For at overholde AML/CFT-forpligtelser og internationale sanktioner udfører vi den behandling, der er anført nedenfor, for at overholde vores juridiske forpligtelser:

  • Et KYC-program (Kend din kunde), der er rimeligt designet til at identificere, verificere og opdatere vores kunders identitet, herunder, hvor det er relevant, deres respektive reelle ejere og fuldmagtshavere,
  • Skærpet due diligence for højrisikokunder, politisk eksponerede personer eller "PEP'er" (PEP'er er personer, der er defineret af reglerne, og som på grund af deres funktion eller position (politisk, juridisk eller administrativ) er mere udsat for disse risici) og for situationer med øget risiko,
  • Skriftlige politikker, procedurer og kontroller, der er rimeligt udformet til at sikre, at banken ikke etablerer eller opretholder forbindelser med skuffebanker,
  • En politik, baseret på den interne vurdering af risici og af den økonomiske situation, om generelt ikke at behandle eller på anden måde engagere sig, uanset valuta, i aktiviteter eller forretninger:
    • for, på vegne af eller til fordel for enhver person, enhed eller organisation, der er underlagt sanktioner fra Den Franske Republik, Den Europæiske Union, USA, FN eller, i visse tilfælde, andre lokale sanktioner i territorier, hvor gruppen opererer,
    • der direkte eller indirekte involverer områder, der er omfattet af sanktioner, herunder Krim/Sevastopol, Cuba, Iran, Nordkorea eller Syrien,
    • der involverer finansielle institutioner eller territorier, der kan være forbundet med eller kontrolleres af terrororganisationer, der er anerkendt som sådanne af de relevante myndigheder i Frankrig, Den Europæiske Union, USA eller FN,
  • Screening af kundedatabaser og filtrering af transaktioner, der er rimeligt designet til at sikre overholdelse af gældende lovgivning,
  • Systemer og processer, der er udformet til at opdage og indberette mistænkelig aktivitet til de relevante regulerende myndigheder,
  • Et overholdelsesprogram, der med rimelighed er udformet til at forhindre og afsløre bestikkelse, korruption og ulovlig påvirkning i henhold til den franske "Sapin II"-lov, den amerikanske FCPA og den britiske bestikkelseslov.

I den forbindelse gør vi brug af:

  • tjenester leveret af eksterne udbydere, der vedligeholder opdaterede lister over PEP'er såsom Dow Jones Factiva (leveret af Dow Jones & Company, Inc.) og World-Check-tjenesten (leveret af REFINITIV, REFINITIV US LLC og London Bank of Exchanges),
  • offentlige oplysninger i pressen om fakta vedrørende hvidvaskning af penge, finansiering af terrorisme eller korruption,
  • kendskab til en risikabel adfærd eller situation (forekomst af en mistænkelig transaktionsindberetning eller tilsvarende), der kan identificeres på BNP Paribas-koncernens niveau.

Vi udfører disse kontroller, når du indgår i et forhold til os, men også gennem hele den relation, vi har til dig, både på dig selv og på de transaktioner, du gennemfører. Ved afslutningen af relationen, og hvis du har modtaget en advarsel, vil disse oplysninger blive gemt for at identificere dig og for at tilpasse vores kontroller, hvis du indgår i et nyt forhold til en BNP Paribas-koncernenhed eller i forbindelse med en transaktion, som du er part i. 

For at overholde vores juridiske forpligtelser udveksler vi oplysninger, der er indsamlet til AML/CFT, anti-korruption, eller internationale sanktioner mellem BNP Paribas-koncernens enheder. Når dine data udveksles med lande uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, der ikke yder et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, er overførslerne underlagt Europa-Kommissionens standardkontraktbestemmelser. Når yderligere data indsamles og udveksles for at overholde reglerne i lande uden for EU, er denne behandling nødvendig for vores legitime interesse, som er at gøre det muligt for BNP Paribas-koncernen og dens enheder at overholde deres juridiske forpligtelser og undgå lokale sanktioner.

 


https://group.bnpparibas/en/group/bnp-paribas-worldwide