brugervejledninger

Se vores ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Vedligeholdelse

Hvad gør jeg med vedligeholdelse?

Arval har et netværk specialiseret i reparation, vedligeholdelse og assistance af køretøjer. Vores netværk dækker hele landet, med de nødvendige kompetencer og tekniske udstyr. Alle vores leverandører har indgået kontrakt med Arval, og vi garanterer derfor kvaliteten i det udførte arbejde lever op til reglerne på området. Vi tilbyder reservation på service online eller via telefon, for at sikre, at din bil får en passende reparatør til det krævede arbejde.


Hvilke vedligeholdelses- / reparationsomkostninger er ikke dækket af min leasingaftale

Visse ting er ikke indkluderet i din leasingaftale og vil derfor ikke blive godkendt hvis dit værksted indgiver en anmodning til Arval. Hvis du ønsker det, kan du få udført den valgte ting for egen regning. Nedenfor finder du en liste over de hyppigste ting, der ikke leveres i leasingaftalen: opdatering af GPS, udskiftning af gulvmåtter, køb af ladekabel.
Hvis du gerne vil modtage yderligere information, så tøv ikke med at kontakte os: 70265060 eller på My Arval.


Har jeg ret til en erstatningsbil imens min bil er på værksted?

Brug af en erstatningsbil under værkstedsbesøg afhænger af betingelserne i din leasingaftale. Der kan via Arval arrangeres en gratis mobilitetsløsning hvis arbejdet på din bil tager længere end en time.


Min bil skal til teknisk inspektion. Hvordan skal jeg forholde mig?

Arval sender dig en invitation når det er tid til en teknisk inspektion. Invitationen vil indeholde en direkte faktureringsformular. Dette dokument sørger for, at du ikke skal betale for noget på forhånd, for den tekniske inspektion. Du kan også udfylde denne formular online.


Dæk

Hvilket værksted skal jeg besøge for at få et dæk repareret eller udskiftet?

Arval samarbejder med et netværk af dækcentre. Disse dækcentre er angivet i dine papirer fra Arval og på My Arval, hvor du også kan søge efter dit nærmeste dækcenter. Hvis vinterdæk er inkluderet i din leasingaftale, så kan du komme direkte i kontakt med et dækcenter fra vores netværk. Hvis der allerede findes et eksisterende sæt dæk til din bil, skal du i kontakt med det dækcenter, der leverer dem.


Har jeg ret til vinterdæk?

Det afhænger af aftalen med din arbejdsgiver. Du finder denne aftale i de retningslinjer, du har modtaget fra Arval. De er inkluderet i din My Arval app og på My Arval hjemmesiden. Hvis du er i tvivl, så kan du kontakte os på 70265060.


Hvad er udelukket fra service af dæk?

Skader på kanten, ridser, buler, tab er udelukket: disse skader er brugers ansvar, da de ikke er dækket af forsikring.


I hvilke lande leveres dækdækning?

Dækningen af tjenesten garanteres nationalt og internationalt i de lande, hvor Arval er til stede.


Skader og forsikring

Hvad skal jeg gøre i tilfælde af skade?

Indgiv altid skader til Arval så hurtigt som muligt. Dette kan gøres i appen My Arval Mobile, via My Arval hjemmesiden eller telefonisk på 70265060.
 Husk altid at få informationer på modpart hvis andre er involveret.
I tilfælde af hærværk, indbrud, tyveri eller skade, hvor modparten er ukendt, skal du straks kontakte Arval. Få potentielle vidners navn og adresse hvis muligt. Tag om muligt et billede af situationen og / eller skaden. Dette kan forhindre skyldsdiskussion. 


Hvor kan jeg finde oplysningerne om forsikringsselskabet og policenummeret?

På forsikringsattesten, der er placeret i handskerummet i bilen. Disse oplysninger er også at finde i My Arval.


Skal jeg betale for min skade?

Som hovedregel er der en egenandel for enhver skade, der ikke kan udbedres, dette gælder også skade på vinduer og dæk. Leasingaftalen angiver om disse omkostninger skal betales af dig, eller din arbejdsgiver.


Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er impliceret i en ulykke i udlandet?

Kontakt Arval med det samme på 70265060. Vi hjælper dig videre og sikrer, at alt er arrangeret for dig.


Ordre og levering

Hvornår bliver min bil leveret?

En estimeret leveringsdato er angivet på My Arval. Afhængig af dinleasingaftale vil enten værkstedet eller Arval kontakte dig når bilen er klar til levering.


Hvordan er mit privatliv beskyttet, hvis min bil er udstyret med Arval Active Link?

Hvis din leasingbil er udstyret med Arval Active Link, indsamles og behandles dataene vedrørende brugen af din bil kun til Arvals forretningsformål. Disse data er for eksempel: kilometertal, tidsdata, tekniske advarsler mv.


Vejhjælp / Nedbrud

Min bil er gået i stykker, hvad skal jeg gøre?

I tilfælde af mekanisk sammenbrud eller en skade, der bevirker, at du ikke kan køre, skal du ringe til Arval på 70265060.
Uden for vores kontortid bliver du stillet videre til Arval Assistance.
Er du i udlandet, kan du kontakte SOS på telefon +45 7010 5052 – se evt. www.sos.dk, hvor du også finder deres app, med hjælp og vejledning.


Er jeg berettiget til en erstatningsbil gennem via min forsikring?

Hvis din bil skal bukseres væk af Arval Assistance, tilbyder vi et gratis erstatningskøretøj i de første fem dage. Derefter skal du kontrollere betingelserne for din leasingaftale.


Hvor er vejhjælp tilgængelig?

Vejhjælp er en service, der findes både i Danmark og i udlandet - i de lande hvor Arval er til stede.


Kørsel / Kontraktstyring

Hvilken dokumentation skal jeg have for at rejse til udlandet

Du skal have medbringe din registreringsattest, og have downloadet “rødt kort” appen på din telefon.
Du er altid velkommen til at ringe til vores Account team for at høre mere: 70265060.


Bør jeg informere Arval om ændringer i mine kontaktoplysninger?

For at sikre, at vi er i stand til at holde dig ajourført med oplysninger omkring din bil, skal du informerer os om enhver ændring i, navn, adresse og generelle kontaktoplysninger som telefon nummer og e-mail.


Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er impliceret i en ulykke i udlandet?

Kontakt Arval med det samme på 70265060. Vi hjælper dig videre og sikrer, at alt er arrangeret for dig.


Brændstof

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg mister min pinkode?

Hvis du glemmer din pinkode til dit brændstofkort, så skal du kontakte Arval direkte på 70265060. Af sikkerhedsmæssige årsager skal du være opmærksom på, at vi aldrig udsteder din PIN-kode over telefonen.


Hvad er de største fordele ved brændstofkort?

Brændstofkort giver dig mulighed for at:
• fyld bilen op på de fleste tankstationer i Danmark og Europa
• automatiser indsamlingen af data på udførte påfyldninger


Bøder

Hvordan håndteres bøder i Arval?

Arval er som ejer af bilen, ejeren af overtrædelserne, men du er ansvarlig for at betale omkostningerne som bruger af bilen. Du finder detaljer herom på My Arval.


Jeg har fået en bøde. Kan jeg anke den?

Du kan kun appellere til bøder gennem den myndighed, der har udstedt bøden. Dette skal ske ved at udfylde og indsende en svarformular.


Jeg har betalt min bøde til tiden, men jeg har modtaget en påmindelse.

Hvis du betalte din bøde til tiden, kan du ignorere påmindelsen. Påmindelsen var sandsynligvis allerede sendt, før du foretog din betaling. Hvis du vil sikre dig, at din betaling var vellykket, så skal du kontakte firmaet der har udstedt bøden. Arval har ikke adgang til selve betalingsbetingelserne.


Afslutning af leasingaftale

Jeg vil gerne købe min Arval leasede bil - hvordan gør jeg det?

Hvis din leasingaftale udløber indenfor tre måneder, så skal du bruge dette link til at generere et tilbud - eller kontakte os for at få et tilbud på dette nummer: 70265060


Overskydende kilometertal, hvad sker der hvis jeg overskrider mine kilometertal?

Når du returnerer dit køretøj, beregner vi eventuelt overkørte kilometertal til den aftalte sats pr. km. Eventuelle gebyrer bliver faktureret inden for 90 dage efter afsluttet leasingaftale.


Fakturering

Hvornår faktureres fakturaen?

Fakturaen debiteres den første dag i måneden efter fakturadatoen. F.eks. Debiteres en faktura, der blev udstedt den 10. august, den 1. september.


Hvad inkluderer den første faktura?

Den første faktura på gebyret inkluderer dagene fra bilens leveringsdato til den sidste dag i måneden efter fakturadatoen.

Hvorfor Arval?

ARVAL:

Er en global leasingpartner med over 30 års erfaring indenfor leasing

VI TILBYDER ET PARTNERSKAB:

Vores ekspert team hjælper dig med at opnå det bedste match

VI VISER TILLID:

Vi er her, når du har brug for os - digitalt eller personligt.

FOKUSER PÅ DET VIGTIGSTE:

Så står vi for resten, og sørger for at processen er let og ligetil.