Se Arvals ofte stillede spørgsmål om leasing, kontrakt, service og vedligholdelse mv.

Med My Arval får du adgang til al vigtig dokumentation på din bil, en oversigt over de tjenester der er inkluderet i din kontrakt, et kort der viser dig den nærmeste placering for Arvals servicepartnere og du har mulighed for direkte booking af service, vedligeholdelse og reparation af din bil.

My Arval er tilgængelig til iOS- og Android-brugere. Download vores app gratis i dag.

Service og vedligeholdelse

Hvad gør jeg med service og vedligeholdelse?

Arval har en samarbejdsaftale med de fleste værksteder i hele landet. Du kan enten bestille tid direkte hos værkstedet (husk at oplyse at bilen er leaset igennem Arval), eller benytte vores online redskaber i form af My Arval (app eller website).

My Arval er tilgængelig til iOS- og Android-brugere. Download det gratis i dag eller login via en browser her: My Arval


Hvilke vedligeholdelses- / reparationsomkostninger er ikke dækket af min leasingaftale?

Visse ting er ikke inkluderet i din leasingaftale, men kan godt administreres og faktureres igennem Arval.

Eksempler på dette kunne være: opdatering af GPS, udskiftning af gulvmåtter og køb af lade kabel.


Har jeg ret til en erstatningsbil imens min bil er på værksted?

Brug af en erstatningsbil under værkstedsbesøg afhænger af betingelserne i din leasingaftale. Hvis du er i tvivl, er du velkommen til at kontakte os for yderligere information.


Min bil skal til Syn. Hvordan skal jeg forholde mig?

Oftest vil du modtage en besked direkte fra motorregistret (SKAT). Arval har samarbejdsaftaler med de fleste synshaller. Venligst bestil tid direkte hos synshal, og henvis til at din bil er leaset hos Arval.


Dæk

Hvilket værksted skal jeg besøge for at få et dæk repareret eller udskiftet?

Arval har samarbejdsaftaler med Super Dæk Service og Euromaster. Nærmeste dækcenter kan findes i My Arval.

My Arval er tilgængelig til iOS- og Android-brugere. Download det gratis i dag eller login via en browser her: My Arval


Har jeg ret til vinterdæk?

Det afhænger af den leasingaftale der er indgået imellem Arval og din arbejdsgiver. Du finder denne aftale i de retningslinjer, du har modtaget fra Arval. De er også tilgængelige i My Arval.

Hvis du er i tvivl, er du velkommen til at kontakte os. 70 25 50 60


Hvad er udelukket fra service af dæk?

Det kan f.eks. være hjulvask eller punkteringer. Omkostning kan stadigvæk godt administreres og faktureres igennem Arval.


I hvilke lande leveres dækdækning?

Dækningen af tjenesten garanteres nationalt og internationalt i de lande, hvor Arval er til stede.


Skader og forsikring

Hvad skal jeg gøre i tilfælde af skade?

  • Skader anmeldes til Arval hurtigst muligt. Du kan ringe 70265060, sende en mail til damage@arval.dk eller benytte My Arval app’en
  • Indbrud, tyveri og hærværk anmeldes også til Politiet – se mere på www.politi.dk
  • Er der en eller flere modparter involveret i skaden, har vi brug for deres registreringsnummer/re
    • Evt. vidners navn og telefonnr. er nyttig information
    • Tag gerne fotos af skadested, registreringsnr. mv.

My Arval er tilgængelig til iOS- og Android-brugere. Download det gratis i dag eller login via en browser her: My Arval


Hvor kan jeg finde oplysningerne om forsikringsselskabet og policenummeret?

På forsikringsattesten, der er placeret i handskerummet i bilen. Disse oplysninger er også at finde i My Arval.

My Arval er tilgængelig til iOS- og Android-brugere. Download det gratis i dag eller login via en browser her: My Arval


Selvrisiko

Der gælder ofte en selvrisiko, der betales af leasingtager/arbejdsgiver. Det fremgår af leasing- og/eller forsikringsaftalen, hvad der er aftalt.


Nedbrud eller skader i udlandet

Er din bil kaskoforsikret skal du benytte ”Rødt kort-ordningen” Ring +45 70 10 50 52.

Er du i tvivl om, hvordan din bil er forsikret – ring til forsikring hos Arval på +45 70 26 50 60.


Ordre og levering

Hvornår bliver min bil leveret?

Den forventet leveringsdato på din bil, kan du se i vores APP My Arval Mobile. Arval vil løbende holde dig orienteret om leveringsdatoen på din nye bil. Når den endelige leveringsdato nærmer sig, vil du blive kontaktet af forhandleren, så I kan aftale et konkret leveringstidspunkt.

My Arval er tilgængelig til iOS- og Android-brugere. Download det gratis i dag eller login via en browser her: My Arval


Hvordan er mit privatliv beskyttet, hvis min bil er udstyret med Arval Active Link?

Hvis din leasingbil er udstyret med Arval Active Link, indsamles og behandles dataene vedrørende brugen af din bil kun til Arvals forretningsformål. Disse data er for eksempel: kilometertal, tidsdata, tekniske advarsler mv.


Vejhjælp / Nedbrud

Min bil er gået i stykker, hvad skal jeg gøre?

I tilfælde af mekanisk sammenbrud eller en skade, der bevirker, at du ikke kan køre, skal du ringe til Arval på 70265060.
Uden for vores kontortid bliver du stillet videre til Arval Assistance.
Er du i udlandet, kan du kontakte SOS på telefon +45 7010 5052 – se evt. www.sos.dk, hvor du også finder deres app, med hjælp og vejledning.


Er jeg berettiget til en erstatningsbil gennem via min forsikring?

Hvis din bil skal bukseres væk af Arval Assistance, tilbyder vi et gratis erstatningskøretøj i de første fem dage. Derefter skal du kontrollere betingelserne for din leasingaftale.


Hvor er vejhjælp tilgængelig?

Vejhjælp er en service, der findes både i Danmark og i udlandet - i de lande hvor Arval er til stede.


Kørsel i udlandet

Hvilken dokumentation skal jeg have for at rejse til udlandet?

Huskeliste

Registreringsattest del 1

Pas – også til børnene

Kørekort – evt. internationalt uden for EU

Det blå sygesikringskort

Rødt kort – hvis bilen er kaskoforsikret

Grønt kort – hvis du skal uden for EU eller Storbritannien

Miljømærker og vignetter/motorvejsmærkater – kan købes hos FDM

DK-skilt

Pillepas

Sikkerhedsvest til alle personer i bilen, advarselstrekant, brandslukker og førstehjælpskasse

Se mere her

Tjek evt. um.dk - rejseklar


Bør jeg informere Arval om ændringer i mine kontaktoplysninger?

For at sikre, at vi er i stand til at holde dig ajourført med oplysninger omkring din bil, skal du informerer os om enhver ændring i, navn, adresse og generelle kontaktoplysninger som telefon nummer og e-mail.


Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er impliceret i en ulykke i udlandet?

Kontakt Arval med det samme på 70 26 50 60. Vi hjælper dig videre og sikrer, at alt er arrangeret for dig.


Sådan pakkes bilen bedst til kør-selv-ferie
  • De tungeste genstande nederst og længst fremme
  • Undgå løse genstande - undgå uheld ved bratte opbremsninger 
    • En stationcar med åbent bagagerum, kan sikres med et gitter bag bagsædet 
  • Undgå tunge ting i tagboksen (og husk at en tagboks let kan brydes op)
  • Tænk på, hvad du skal bruge ved eventuelle stop og sørg for at du let kan komme til dem.

Tilpas kørslen til din belastning

Når bilen er fyldt med bagage bliver bremselængden længere.
Hold god afstand til de forankørende.
Vær opmærksom på, at bilen har svækket accelerationsevne, så en overhaling kan tage længere tid.


Brændstof

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke kan huske min pinkode? eller hvis jeg har mistet mit brændstofkort?

Hvis du glemmer din pinkode til dit brændstofkort, så skal du kontakte Arval direkte på 70 26 50 60. Af sikkerhedsmæssige årsager skal du være opmærksom på, at vi aldrig udsteder din PIN-kode over telefonen.

Hvis du mister dit brændstofkort, skal du straks give os besked, ved at kontakte os på telefon 70 26 50 60.


Hvad er de største fordele ved brændstofkort?

Brændstofkort giver dig mulighed for at:

  • fyld bilen op på de fleste tankstationer i Danmark og Europa
  • automatiser indsamlingen af data på udførte påfyldninger

Fakturering

Hvornår faktureres jeg?

Fakturaen debiteres den første dag i måneden efter fakturadatoen. F.eks. Debiteres en faktura, der blev udstedt den 10. august, den 1. september.


Hvad inkluderer den første faktura?

Den første faktura på gebyret inkluderer dagene fra bilens leveringsdato til den sidste dag i måneden efter fakturadatoen.


Afslutning af leasingaftale

Udløbsbrev

Seks måneder før kontraktudløb modtager du og din arbejdsgiver et udløbsbrev. Herefter har du tre muligheder.

  1. Køb din leasede firmabil af arval
  2. Forlæng din firmabil  (efter godkendelse af din arbejdsgiver)
  3. Få tilbud på en ny firmabil

Jeg vil gerne forlænge min kontrakt - hvordan gør jeg det?

En kontraktforlængelse kræver godkendelse fra din arbejdsgiver. Når periode for forlængelse er afstemt og godkendt af din arbejdsgiver, beder I blot jeres Account Manager forlænge kontrakten.


Jeg vil gerne bestille en ny firmabil – hvordan kommer jeg i gang?

Når du skal bestille din nye firmabil, kontakter du din Account Manager der vil rådgive dig ift. TCO, bilpolitik og dine behov.

Vi anbefaler altid at du besøger en forhandler og prøver bilen inden du bestiller. Hos forhandleren kan du få et indblik i udstyrsmuligheder og finde den bil der passer dig bedst.


Jeg skal aflevere min firmabil - hvordan gør jeg?

Når din leasingkontrakt udløber har du to muligheder ift. Aflevering:

  1. Bestil tid til aflevering direkte på Bilsalg.dk
  2. Kontakt din Account Manager der bestillerafhentning på din virksomhedsadresse.

Husk at bilen skal afleveres med begge nøglesæt samt registreringsattest.

HVORFOR ARVAL?

ARVAL:

Er en global leasingpartner med over 30 års erfaring indenfor leasing

VI TILBYDER ET PARTNERSKAB:

Vores ekspertteam hjælper dig med at opnå det bedste match

VI VISER TILLID:

Vi er her, når du har brug for os - digitalt eller personligt

FOKUSER PÅ DET VIGTIGSTE:

Så står vi for resten og sørger for, at processen er let og ligetil