Arval logo

2020: Et år med fremgang globalt for Arval

kommunikation 15 Feb 2021

Pressemeddelelse

2020: Et succesfuldt år med vækst for arval

  • 1.381.555 leasede køretøjer og 6,4 procent vækst* gør Arval til den største europæiske udbyder af full-service leasing**
  • Arval udkonkurrerer markedet på trods af pandemien
  • Et afgørende år med lancering af en ny og ambitiøs strategisk plan: Arval Beyond
  • Vigtige partnerskaber indgået med Sixt, Caixabank og Unicredit Bank Austria samt opkøb af Unicredit Leasing
  • Acceleration af Arvals CSR-politik med Platin-udmærkelse hos Ecovadis, hvilket placerer Arval i top 1 procent i sin industri

Arval er specialiseret inden for full-service leasing og nye bæredygtige mobilitetsløsninger. Takket være kvaliteten af servicen, evnen til at reagere hurtigt og gribe nye muligheder samt soliditeten i BNP Paribas Group, klarede Arval sig bedst af alle i markedet i 2020.

I 2020 voksede Arvals leasede flåde til 1.381.555 køretøjer. Det er en stigning på 6,4 procent i sammenligning med 2019. Ligeledes overgik mængden af leasede erhvervskøretøjer 1 million i 2020. Retail-segmentet voksede med 15,7 procent inklusiv flere end 100.000 køretøjer på privat leasing, ligesom mid-term rental segmentet voksede med 6 procent. Arvals 7.200 medarbejdere servicerer nu flere end 300.000 kunder i 30 lande.

2020 – et stærkt år på trods af pandemien

Under pandemien har Arval mobiliseret sine teams i hele verden for at sikre, at alle services til kunder fortsat kan gennemføres på sikker vis. Takket være en robust it-infrastruktur var flere end 99 procent af Arvals medarbejdere i stand til at arbejde sikkert hjemmefra allerede fra marts 2020. Virksomheden stillede ligeledes knap 350 køretøjer gratis til rådighed for sundhedspersonale i 12 lande. Endvidere har Arval supporteret og støttet sine kunder igennem krisen ved at tilbyde fleksibilitet i forbindelse med en række kontraktforhold og kontraktforlængelser. Arval har desuden accelereret sin remarketing-strategi ved blandt andet at komplimentere sine B2B-salgsaktiviteter med en række Retail tilbud med mulighed for at vælge en 100 procent digital kundeoplevelse. Som reaktion på de forandrede mobilitetsbehov i forbindelse med nedlukningen lancerede Arval i maj 2020 ”The Journey Goes On”, en service der skal hjælpe kunder med at genstarte deres virksomheder med sikre, bæredygtige og omkostningseffektive mobilitetsløsninger.

I oktober 2020 tog Arval et vigtigt skridt ind i fremtiden ved at præsentere en ny strategisk plan kaldet Arval Beyond. Ambitionen er at forberede virksomheden til fortsat vækst i en ny verden. Det skal ske ved at holde fast i virksomhedens primære styrker samtidig med at gentænke forretningsmodellen omkring mobilitet, så denne er 100 procent tilpasset kundernes behov.

Arval Beyond består af fire elementer: Sikring af mobilitet i mere bred forstand end leasing af biler – for eksempel leasing af cykler i indtil videre otte lande, kombinationen af ny teknologi og tjenester, der gør det muligt for Arvals kunder at træde ind i en ny tidsalder – for eksempel automatisk p-betaling, fjernbestilling af bilvask og stemmeassistenttjenester, stærke partnerskaber og ikke mindst bæredygtighed som kernen i det hele.

I et forsøg på at sikre ansvarlighed over for samfundet og vores kunder har Arval i 2020 også videreudviklet på vores CSR-strategi, der forholder sig til klimaproblematikker og sætter en række konkrete mål for 2025: En halv million leasede elbiler og en CO2-reduktion på 30 procent for hele vores flåde. Arval har påtaget sig rollen som fortaler for grøn transport og voksede i 2020 dobbelt så meget som resten af branchen, hvad angår antallet af bestilte elbiler beregnet per land på tværs af det globale marked. Arval forholder sig ligeledes aktivt til diversitet, blandt andet via karriereprogrammet ”Arval Women in Action”.

2020 var også året, der sikrede nye partnerskabsaftaler med store spillere som Sixt (til at begynde med i Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og Belgien) og Caixabank i Spanien og Portugal. En ny samarbejdsaftale blev ligeledes underskrevet med Unicredit Bank Austria, hvilket styrkede Arvals position i forhold til at opkøbe UniCredit Leasing. Alle disse partnerskaber har fokus på at skabe en stærk digital kundeoplevelse og at udvide mængden af tilgængelige produkter og services via delte, forbundne og elektriske mobilitetsløsninger.

Arvals vækst i 2020 skete imidlertid ikke kun på grund af stærke partnerskaber, men også som følge af geografisk vækst. Således forstærkede Arval sin tilstedeværelse i Latinamerika med etableringen af en ny afdeling i Colombia i samarbejde med virksomheden Relsa.

Fokusområder via Arval Beyond i 2021
I 2021 fortsætter Arval med at udbrede strategien Arval Beyond via en række konkrete initiativer, som blandt andet tæller følgende:

  • Introduktion af nye services for at imødegå ændrede transportbehov: Mobilitets Hub, Mobilitets App, Mobilitets Rådgivning – alle som en del af Arval Beyonds 360° Mobilitetstilbud i Arval Beyond
  • Ambition om at fordoble antallet af bestilte elbiler. Initiativet vil blive bakket op af et nyt CSR-projekt i juni 2021
  • Et nyt partnerskabsprogram der skal række ud til nye målgrupper

“Krisen i 2020 bekræftede de prioriteringer, vi lavede omkring vores kunders behov i forbindelse med introduktionen af Arval Beyond. Arval står i dag endnu stærkere og leder markedet, hvad angår performance, pionerånd og CSR-strategi. Jeg er derfor meget fortrøstningsfuld omkring det kommende år, for vi har rigtig mange gode projekter og initiativer planlagt. De investeringer, vi foretager i dag, vil styrke vores vision både i 2021 og de kommende år, og vi forventer at overgå resultaterne fra 2020 angående flådens vækst endnu engang,” siger Alain van Groenendael, bestyrelsesformand og adm. direktør i Arval.

Også på det danske marked har Arvals resultater været ekstraordinært gode, fortæller General Manager Mike Curtis.

”I Danmark har vi som i resten af gruppen haft en stærk performance med 8 procent vækst i vores flåde, ligesom vi har oplevet et tæt samarbejde med vores loyale kunder og dedikerede medarbejdere på trods af et år præget af krise i samfundet. Det er vi glade for, og vi agter at fortsætte rejsen i 2021 med stadigt fokus på grøn omstilling,” siger Mike Curtis.
 

Udover nærværende aktivitetsrapport vil Arval offentliggøre sit årsregnskab den 10. marts 2021.
 

* Hele 2020 i sammenligning med hele 2019

** Multi brand full-service leasing

 

Pressekontakt:

Arval Danmark

Andreas Knudsen, Commercial Director

E-mail: andreas.knudsen@arval.dk

Tlf.: 31 40 07 29

 

Om Arval

Arval er specialiseret i full-service leasing og moderne mobilitetsløsninger med en total leaset flåde på næsten 1,4 mio. køretøjer verden over ved udgangen af december 2020. Hver dag tilbyder Arvals mere end 7.200 ansatte i 30 lande fleksible og bæredygtige løsninger til små, mellemstore og store virksomheder for at optimere kundernes mobilitet. Arval er et af de stiftende medlemmer af Element-Arval Global Alliance, global leder i flådestyringsindustrien med 3 millioner køretøjer i 50 lande. Arval blev stiftet i 1989 og er 100 procent ejet af BNP Paribas Group, hvor Arval udgør en af kerneaktiviteterne i Retail Banking & Services.

www.arval.com

 

Om BNP Paribas

BNP Paribas er en af Europas førende banker med en international tilstedeværelse. BNP Paribas findes i 71 lande og har næsten 199.000 medarbejdere, heraf 151.000 i Europa. BNP Paribas er højt rangeret inden for to kerneområder: Privatkunder (både indenlandske markeder og internationale finansielle services), samt bankvirksomhed for virksomheder og institutioner. BNP Paribas hjælper alle sine kunder (fra enkeltpersoner til foreninger, entreprenører og store og mellemstore virksomheder og institutioner) med at realisere deres projekter gennem finansiering, investeringer, opsparinger og forsikringer. I Europa har selskabet fire hjemlige markeder (Belgien, Frankrig, Italien og Luxembourg), og BNP Paribas Personal Finance er førende inden for privatudlån. BNP Paribas lancerer nu en integreret bankmodel til privatkunder i Middelhavslandene, Tyrkiet, Østeuropa og i den vestlige del af USA. BNP Paribas finansielle serviceaktiviteter til virksomheder og institutioner og internationale finansielle serviceaktiviteter indtager også en topposition i Europa, har en stærk tilstedeværelse i Nord-, Syd- og Centralamerika og en solid og hurtigvoksende forretning i det asiatiske stillehavsområde.

www.bnpparibas.com

Læs mere Vis mindre