Opladning af firmabil

Uanset om du har brug for at lade derhjemme, ved virksomheden eller bare vil nyde godt af Danmarks største offentlige ladenetværk, er der en løsning til dig.

Hos Arval samarbejder vi med Clever som ladeudbyder. Har du firmabil gennem Arval, sørger vi for at vejlede til det rette setup, så du får frihed til at lade på dine præmisser.

Er du arbejdsgiver og vil vide mere om Clevers nye prisstruktur, der gælder fra 1. januar 2023, klik her.

  • Hjemmeladning

    Via Clever har du mulighed for at tegne et ladeabonnement, der giver adgang til ubegrænset opladning af din elbil derhjemme på en ladeboks og samtidigt også, når du er på farten.

    Du får opsat og installeret en ladeboks fra Clever på din adresse, der sikrer, at du altid kan starte dagen med en fuldt opladt elbil.

    Tegner du denne type abonnement via Clever, får du også adgang til at oplade i offentligheden på Danmarks største ladenetværk - også på virksomhedens ladestandere, hvis de er fra Clever.

     

    Installation af hjemmeladeboks

     

  • Installation af hjemmeladestander

    Sådan foregår installationen af ladeboks fra Clever:

    Når du bestiller elbil eller plug-in hybridbil som firmabil gennem Arval og samtidigt bestiller et ladeabonnement, der inkluderer hjemmeopladning, sørger vi for, at dette setup bestilles hos Clever.

    Clever sender dig bestillingsbekræftelse og velkomstemail med spørgsmål til installationsforholdene hjemme. Når Clever har modtaget svarene, modtager du en ordrebekræftelse inden for fem arbejdsdage med alle de informationer, du har brug for. Kræver installationen noget særligt, håndterer Clever det med nogle ekstra trin i processen.

    Senest syv dage efter du har modtaget ordrebekræftelsen, modtager du en velkomstpakke fra Clever i din postkasse. I den finder du din personlige ladebrik til ubegrænset opladning Clevers ladenetværket.

    Senest tre arbejdsdage efter du har modtaget ordrebekræftelsen, kontaktes du af Clevers elektriker, I sammen kan finde et tidspunkt til installationen af ladeboksen.

    Dit abonnement starter, når du benytter ladeboksen eller ladebrikken for første gang.

  • Tilbagebetaling af strøm fra hjemmeladeboks

    Sådan foregår tilbagebetalingen:
     

    Clever udregner satsen
    Den normale tilbagebetalingssats er baseret på et gennemsnit af elprisen i tidsrummet kl. 23-06 i en given måned baseret på spotprisen i Danmark, inkl. tariffer, transport og afgifter, men som firmabilsbruger skal du ikke have ekstra omkostninger til bilen. Derfor tilbyder Clever udvidet tilbagebetaling til firmabiler. Det betyder, at du får tilbagebetalt forbruget på din firmabil til gennemsnittet af elprisen over hele døgnet.

    Med udvidet tilbagebetaling får du altså dækket din udgift til opladning af din firmabil, også selvom du ikke altid kan lade om natten.

    Clever medregner ikke dit el- og netabonnement.
     

    Ladeboksen sender sit forbrug
    Clevers ladeboks har indbygget elmåler, som registrerer den mængde strøm, der er gået til opladning. Så snart en måned er overstået, sender ladeboksen månedens forbrug til Clever.


    Clever udregner tilbagebetalingen
    Når
    Clever har udregnet tilbagebetalingssatsen og fået dit forbrug for måneden, ganges de to tal. Resultatet er din tilbagebetalingTilbagebetalingen modtager du fra Betalingsservice i slutningen af den nye måned.

     

    Tilmelding af tilbagebetaling
    Tilmelder du dig Betalingsservice, kører tilbagebetalingerne helt automatisk.

    Læs mere om Clevers tilbagebetaling her

     

    Tilbagebetaling af strøm fra ladeboks

     

  • Offentlig opladning

    Såfremt du bor i lejlighed og ikke har mulighed for installere en ladeboks derhjemme, er det muligt at tegne et ladeabonnement via Clever, som giver adgang til ubegrænset opladning på Danmarks største offentlige ladenetværk.

    Du bestiller abonnementet hos din Account Manager hos Arval, når du bestiller bilen. 

  • Opladning nær dig

    Clever har Danmarks største offentlige ladenetværk. Ladenetværket udvides hele tiden, og har du brug for at finde vej til den nærmeste lader, kan Clevers app give dig overblikket og guide dig på vej.

    Få overblik over ladere her

FAQ

Få svar på de oftest stillede spørgsmål vedrørende Clever

Kan jeg flytte min ladeboks til en anden adresse?

Flytter du undervejs og dermed skifter bopæl, har Clever, som ejer boksen, en fast pris for afmontering af ladeboks og flytning til anden adresse (pt. 4.800 DKK ekskl. moms) ved standard installation.


Gælder mit Clever-abonnement stadig, hvis jeg skifter bil?

Dit Clever-abonnement er gældende for det køretøj med registreringsnummer, som abonnementet er koblet op på og følger bilen indtil endt kontrakt. Skifter du bil, skal du kontakte Clever.


Kan jeg overtage en andens ladeboks?

Hvis du står overfor at skulle overtage en Clever-ladeboks fx i forbindelse med jobskifte, tilbyder Clever forskellige konverteringsmuligheder. Ring og hør mere hos Clevers erhvervssupport tlf. 61 21 25 25.


Hvordan foregår nedtagning af ladeboks?

Hvis dit abonnement ophører, skal du returnere ladeboksen til Clever. Ladeboksen kun nedtages af autoriserede elektrikere eller af Clevers installationspartner.

Nedtagning af ladeboks koster pt. 2.000 DKK ekskl. moms. 


Hvad gør jeg, hvis jeg mister min ladebrik?

Der udleveres én ladebrik sammen med bilen. Mister du denne ladebrik, skal du selv kontakte Clevers kundeservice på tlf. 86 16 88 88 og få spærret brikken samt bestilt en ny. Der kan bestilles flere brikker.


Kan jeg få "udvidet tilbagebetaling"?

Der er mulighed for få ”udvidet tilbagebetaling” af strømforbruget på din private ladeboks (fra Clever), hvis dette indgår i din arbejdsgivers bilpolitik.

”Udvidet tilbagebetaling” er et add-on til Clevers normale (standard) tilbagebetalingsmodel, hvor man som bruger her får tilbagebetalt sit strømforbrug ud fra et gennemsnit af elprisen over alle døgnets timer og ikke kun af et gennemsnit af nattaksten (fra kl. 23-06). Tjek derfor med din flådeansvarlige om ”udvidet tilbagebetaling” er gældende for jeres virksomhed.

Bemærk, at Clever stadig arbejder på den tekniske del af udvidet tilbagebetaling, som forventes klar i slutningen af 2022.

Vil du vide mere?
Ring til os på +45 70 26 50 60 eller bliv ringet op

HVORFOR ARVAL?

ARVAL:

Er en global leasingpartner med over 30 års erfaring indenfor leasing

VI TILBYDER ET PARTNERSKAB:

Vores ekspertteam hjælper dig med at opnå det bedste match

VI VISER TILLID:

Vi er her, når du har brug for os - digitalt eller personligt

FOKUSER PÅ DET VIGTIGSTE:

Så står vi for resten og sørger for, at processen er let og ligetil