Home > Erhvervsleasing | små- og mellemstore virksomheder > Operationel leasing for erhvervskøretøjer

Operationel leasing for erhvervskøretøjer

OPERATIONEL LEASING FOR Erhvervskøretøjer

Fuld operationel leasing er en meget almindelig form for leasing for virksomheder og professionelle. Du må ikke forveksle det med finansiel leasing. Med fuld operationel leasing er alle operationelle omkostninger inkluderet, herunder; afskrivninger, service, forsikring, afgifter og dæk. Arval tilbyder fuld operationel leasing, hvilket betyder fuld finansiering og service. En af de største fordele er, at du ikke skal bekymre dig om større risici, så som restværdien eller omkostninger for vedligeholdelse. Dette er fuldt dækket. Med fuld operationel leasing er ydelsen den samme hver måned.

Tag et kig på vores FAQ eller gå direkte til vores attraktive tilbud.

Pakken der passer dig bedst

Udover at vælge et erhvervskøretøj, vælger du også en servicepakke, som passer til dine daglige behov. Du kan vælge mellem økonomi, komfort og business. Alle vores priser på hjemmesiden er baseret på økonomipakken. En standard leasingydelse inkluderer: afskrivninger, grøn ejer afgift, afgifter, reparationer, service & vedligeholdelse, sommer- og vinterdæk, vejhjælp og adgang til vores online platform, My Arval.

Economy

  • Afskrivninger
  • Service, vedligeholdelse og reparationer
  • Grøn ejer afgift
  • Sommer- og vinterdæk
  • Vejhjælp
  • Adgang til My Arval

Comfort

  • Afskrivninger
  • Service, vedligeholdelse og reparationer
  • Grøn ejer afgift
  • Sommer- og vinterdæk
  • Vejhjælp
  • Adgang til My Arval
  • Forsikring
  • Erstatningskøretøj

Business

  • Afskrivninger
  • Service, vedligeholdelse og reparationer
  • Grøn ejer afgift
  • Sommer- og vinterdæk
  • Vejhjælp
  • Adgang til My Arval
  • Forsikring
  • Erstatningskøretøj
  • Brændstofskort (internationalt og vask)
  • Arval Active Link abonnement

Hvorfor lease dit erhvervskøretøj?

Når du leaser dit erhvervskøretøj sparer du bade tid og penge.

Du kan holde kontrol over din bilflåde og du er garanteret at alt er håndteret for dig. Udover det, så bærer du ingen risici, hvilket er en store lettelse.


Spar tid

Administrative opgaver, så som analyser og rapportering er tidskrævende. Arval, som leasing virksomhed, gør alt dette for jer, for alle jeres køretøjer og alt hvad dette indebærer. På den made kan du udelukkende koncentrere dig om din forretning.
 

Spar penge

På grund af Arvals stordriftsfordele, drager du som virksomhed fordel af Arvals aftaler med leverandører. Selvom du tænker at leasing ikke er noget for dig, fordi du har nok kapital I din forretning selvfinansiering, er et samarbejde med Arval en stor fordel. Du kan finansiere dine egne biler, men stadig drage store fordele af Arvals services.

Brug for råd? Du kan altid komme i kontakt med os på 70 26 50 60 eller sme@arval.dk.

Hvorfor vælge Arval?

Du får nem og optimal kontrol over dine køretøjer, når du leaser gennem Arval. Vi gør alt arbejdet for dig og sørger for at du sparer penge, samtidig med at du ikke skal koncentrere dig om noget bøvl omkring dine biler. Der er endnu flere grunde til at vælge Arval.

1. Vi tager os af dine biler og vi tager os af dig. Vi går den ekstra kilometer for at servicere dig bedst. Hos Arval er du i gode hænder.

2. Arval servicere over 100.000 kunder på verdensplan, vi er meget erfarne og vi forstår dine behov.

3. Vi er uafhængige. Da vi er en del af en bank og ikke en bilforhandler, kan vi tilbyde alle mærker med den bedste handel for dig.

Hvad inkludere leasingydelse?

  • Afskrivninger
  • Grøn ejer afgift
  • Service, vedligeholdelse og reparationer.
  • Sommer- og vinterdæk
  • Vejhjælp
  • Adgang til My Arval (app and desktop)
  • Direkte svar på alle dine spørgsmål.
  • Ekstra optioner, så som forsikringer når du vælger en udvidet pakke.

Hvordan er beskatningsrundlaget udregnet?

Beskatningsgrundlaget er baseres på fuld registrerings afgift og indkøbsprisen på bilen, inklusiv en fast leveringsydelse.

25% af første DKK 300.000

20% af resterende beløb.

Eksempel
Indkøbspris + optioner = DKK 310.000

> 25% af DKK 300.000 = 75.000

> 20% af DKK   10.000 =   2.000

Beskatningsgrundlag pr. år : DKK 77.000.

Dette beløb skal tilføres den personlige indkomst.

  • Minimum beskatningsgrundlaget er DKK 160.000
  • Optioner fra fabrikken er beskattet og tilført til indkøbsprisen på bilen.
  • Eftermonteret udstyr fra forhandleren beskattes ikke.
  • Baseret på brændstofs forbruget og den grønne ejer afgift, tilføres ydereligere en miljøafgift.


Beskatningsgrundlaget udgør 75% efter 3 år fra første registrerings dato. Hvilket betyder at med ovenstående eksempel, vil beregningen efter 36 mdr. Se således ud:

75% af DKK 310.000 = DKK 232.500

Beskatningsgrundlag pr. år.: 25% af DKK 232.500 = DKK 58.125

Hvad sker der hvis jeg kører flere kilometer end kontrakten tillader?

Hvert år sammenligner vi antal kørte km med det antal som kontrakten er lavet på. Hvis du overskrider kontrakten, vil vi opkræve dig for antallet af overkørte kilometer ganget med den pris der står i kontakten. Kilometerprisen defineres når du bestiller bilen. På den måde ved du hvad du kan forvente.

Er det muligt at opsige kontrakten før udløb af leasingaftalen?

Ja, men der er omkostninger forbundet med det. Vi opkræver dig for antallet af dage, som du har kørt mindre end der står i kontrakten, ganget med dagsprisen. Dagsprisen defineres når du bestiller bilen. På den måde ved du vad du kan forvente.

Skal jeg betale en selvrisiko i tilfælde af at en skade opstår?

I tilfælde af skade, opkræves en selvrisiko på DKK 5.000 for hver skade der ikke kan nyttiggøres. Selvrisikoen overskrider aldrig aktuelle skadesomkostninger.

Hvis der sker en skade på en LCV, er selvrisikoen DKK 10.000.

Hvordan foregår leveringsprocessen?

Vi leverer lagerkøretøjer på din hjemme-adresse eller på din virksomheds-adresse. Det afhænger af hvad der passer dig bedst. Hvis der er tale om et nyt køretøj, kan den afhentes hos forhandleren.